Challenge je impact!

Sluit ons bestaande marketingplan, de uitgewerkte merkstrategie of ons jaarplan nog wel goed genoeg aan bij de huidige tijdsgeest? Onze klanten verwachten dat we onze maatschappelijke rol pakken, maar doen we dat wel voldoende? Nemen we nadrukkelijk genoeg een maatschappelijke positie in? Durven we écht ergens voor te staan?’

Deze vragen krijgen we de laatste tijd steeds vaker van onze klanten. Hele terechte vragen. Immers, vraagt een toekomstbestendige strategie steeds meer om verbinding met de maatschappij. Voor iedereen die zijn of haar bestaande strategie op een compacte manier wil aanscherpen en bij de tijd wil brengen, introduceerden we de Business Impact Challenge. Met als uitkomst; een concreet resultaat in slechts twee dagen.  

Het Futurise®-trendmodel van Fresh Forward leert ons dat de maatschappij zich op een kantelpunt in de tijd begeeft. Dit decennium krijgt significant andere kenmerken, waarden en behoeftes dan de afgelopen (bijna) 30 jaar. Een bijzonder moment dus, want dat maken we maar een keer of drie mee in ons leven. En als de wereld om ons heen zo verandert, dan kan het toch niet zo zijn dat je daar je strategie niet op afstemt? Zeker niet nu onze omgeving meer vraagt dan ooit. Naast financiële impact, is er ook een sterke vraag naar ecologische en sociale impact.

De Business Impact Challenge is een compacte tool voor het challengen en daarmee toekomstbestendiger maken van bestaande marketingplannen, merkstrategieën en jaar(actie)- en beleidsplannen. Met behulp van het Futurise®-trendmodel dagen we organisaties ui uit om hun strategie naadloos op de veranderende tijdsgeest aan te sluiten. 

De Business Impact Challenge levert op:

  1. Scherp inzicht in de belangrijkste maatschappelijke thema’s 
  2. Inzicht hoe je als organisatie op laagdrempelige wijze invulling geeft aan de waarde creatie in financiële, sociale en ecologische zin, met daarbij:
    • Een duidelijk beeld van huidige en toekomstige kansen en uitdagingen 
    • De bestaande plannen zijn inhoudelijk aangescherpt 
    • Prioriteiten en acties zijn vastgesteld
    • Een geïnspireerd team dat met vertrouwen de toekomst in gaat

Fresh Forward is onderdeel van het ‘Purpose Accounting Collective’ (PACC). Purpose accounting houdt in dat organisaties hun waardecreatie zowel in financiële, sociale als ecologische zin invullen en waarmaken.

Auteurs:
Niels Hansen, Futurise® Maestro bij LUNAR Institute
Carlo van Kessel, Partner en Chief Connection Officer bij Fresh Forward